Radionice

Online narančaste radionice

Tijelo kao sredstvo izražavanja

Opis radionice: Kazivati priču tijelom, bez riječi na prvi je pogled vrlo teško i ograničeno, ali tijelo priča priču te svaki pokret koji činimo jedan je detalj te priče. Ono što se postavlja pred polaznike ove radionice zadatak je osvještavanja značenja pokreta, u prvom planu. Također spoznaja kako isti pokret može dobiti sasvim novo značenje te kako tijelom iskazati emociju, dočarati boju ili čak stihove poezije. Radionica je namijenjena svakom s afinitetom za glumu, ples te je jednim dijelom osnova neverbalnog teatra.

Voditelj radionice: Katja Rabar

Završen prvi turnus radionice:

Uspješno je završena još jedna radionica u sklopu projekta Online narančaste radionice, druga po redu iz pokreta.

Na ovoj smo radionici učili o položaju tijela, neutrali te početnoj točki našega rada. Naravno, kao i kod prve radionice iz pokreta osnovno i nužno je bilo svaki put prije rada dobro se zagrijati kako li lakše savladavali zadatke u tijelu bez povreda i ozljeda.
Puno smo razgovarali o značenju pokreta, te različitim položajima tijela koja htjeli mi to ili ne nužno pričaju određenu priču. Tako smo kroz tijelo pokušavali dočarati boje, osjećaje i predmete te smo zaključili da iako je teško u tijelu, neverbalno prikazati točnu određenu boju ili predmet uvijek nas određene karakteristike asociraju na određenu npr. boju pa smo tako uglavnom “vesele” tople boje prikazivali u tijelu opušteno, indirektno, lagano i lepršavo dok su tamnije, hladnije boje bile direktan pokret, često snažan. Uz tu vježbu kako bi lakše u tijelu postigli željeno učili smo kvalitete pokreta te prostorne akcije odnosno eforte. Tako smo naučili da ima 6 akcija (3 para u suprotnosti) ; otvoranje – zatvaranje, spuštanje – podizanje, prodiranje – povlačenje. Tim akcijama dodali smo i kvalitete, također 3 para u suprotnosti, tako su polaznici naučili razlikovati; brzo- sporo, snažno – lagano, direktno – indirektno.

Polaznici su uspješno savladavali zadatke te kreativnim rješenjima nadograđivali svoje slobodne etide. Svaki polaznik istaknuo je kako je naučio da pokret može imati značenje pa čak i kada si govorom ne pomažemo, te da se često može mnogo toga reći tijelom.Radili smo i zajedničku, grupnu vježbu stvaranje slika, odnosno pričanja priče gdje je svaki polaznik na odreženu temu trebao zauzeti položaj tijela koji odgovara određenoj temi te se zamrznuti u tom položaju. Na kraju vježbe dobili bi zajedničku “fotografiju” npr. igre u parku.

Radionicu su uspješno završili učenici osnovne škole iz različitih gradova iz Istre te različitih godina, što je posebice bilo zanimljivo u promatranju njihovih razmišljanja i rješenja. Ajdin Mrkaljević, Borna Smajić, Elena Marković, Lara Mihovilović, Ivona Blagajčević i Samantha Furjan savladali su ciljeve radionice te vjerujem iz nje izašli bogatiji za znanje koje će kasnije moći primjenjivati te koristiti u daljnjem radu na sceni.